Blood Drive

Man kan verkligen tycka vad man vill om Saw franchisen och bolaget bakom: Lions Gate, men vad gäller kategorin besatt pr så vinner de lätt över allt och alla. Man lyckas med att få resan betydligt mer intressant än själva målet, vilket gör att man har överseende med filmen i sig.

Själv är jag inget stort fan av filmerna, Saw 1 var ok, men jag njuter ändå till 100 procent av hysterin kring varje premiär. Det skall censureras (i USA så förbjöds de två avklippta fingrarna som illustrerade Saw 2 på postern), släppas tv-spel och doneras blod … sedan ett tag tillbaka har man alltså i samband med en så kallad Blood Drive kunnat donera blod. Detta sker vid varje premiär och ackompanjeras av den inte så lite coola taglinen: Give ’til it hurts. Självklart görs det även reklam för Blood Driven och det är egentligen där det hela blir riktigt intressant. Den här reklamen skiljer sig markant ifrån den övriga. Här vill man inte sälja farliga fällor utan här vill man få folk att donera blod genom en annan typ av våld. En subtil, kylig ondska regerar. Visst, det känns lite för häftigt och att man har siktet inställt på förtappade ungdomar som skär sig själva är uppenbart. Men det struntar man i rätt snart när man synar ”driven” lite närmare. Tressa Williams designade latexuniformerna för driven till Saw 3, du kan njuta av dem här. Förbannat snyggt och tydligen så pumpar man ungdomarna på 10000-tals liter blod per gång! Nu fattas det bara coola kampanjer som får folk att donera andra saker de inte längre behöver, hår kanske?

En kommentar till “Blood Drive”

  1. Jag ligger vaken och väntar på nästa inlägg

    MVH,

    Atlantic Film

Kommentarer inaktiverade.